En nästan helt vanlig skoldag

Idag var det en nästan helt vanlig skoldag, utom att vi blev vaccinerade, sedan hade vi matte med grön och vi spelade brännboll på ena ep-lektionen. Om vi börjar med vaccineringen, när jag kom tillbaka till vistet efter tyskan så hade vissa redan fått sprutan, och typ det enda svamlet jag hörde var att folk sa till varandra hur ont det hade gjort (vilket blev tröttsamt att höra på efter typ 30sekunder) och även om jag inte alls är spruträdd visste jag inte var jag skulle tro, för jag hörde folk hela tiden säga "ja det gjorde jätteont" typ. Men i alla fall, sedan hade jag ep (första passet) och på engelska lektionen (lektionen efter ep-passet) så var det min tur att få sprutan. När jag väl kom utanför skolsysternsrum så var det lite kö, och jag fick vänta i kanske 10-15 minuter. Men dem som precis hade tagit sprutan sa till varandra att det inte alls gjorde ont så jag började undra vad jag skulle tro på (inte för att jag hade varit rädd om det gjort ont, men åsikterna var ju väldigt delade). När jag väl kom in var jag ganska lugn, och när sköterskan väl stack in sprutan kände jag ingenting, verkligen ingenting. Nog pratat om det. Sedan efter lunch var gröns mattelärare inte där så vår (blåas) mattelärare fick ha båda klasserna, och det var väldigt roligt för då fick jag sitta brevid mina kompisar :) Vi satt såklart vid fönstret. Sedan efter matten skulle vi ha haft ytterligare ett ep-pass men då bestämde vår mattelärare (som vi även har i idrott) att vi skulle spela brännboll i stället. Det tyckte jag såklart inte var så roligt eftersom jag rent ut sagt är för jävlig på det. När jag skulle slå så flög bollen typ 1 meter bara, och jag ville först inte springa, för då skulle jag ha bränt ut vårat lag, men tillslut sprang jag ändå. Men det måste ha sätt sjukt ut, en tjej som redan springer som en ko, ska springa på mjukt, ojämnt underlag i 3cm klackskor. (Ingen bra idée). Ja, det var lite om min dag det minsann hoppas du har haft en minst lika bra dag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0