Ridning 10/4-10 <3 :) <3

Idag fick jag ponnyn Cawat för första gången i mitt liv (jag skulle ha haft honom på ett ridläger för länge sedan men då låg han och sov). Han var verkligen jättesnäll, både att sköta och rida. Men den senaste tiden har han varit gruppens "problem", han har försökt alternativt slängt av folk. Men det gjorde han absolut inte i dag med mig på ryggen. Min ridlärare sa att det var ett måste att ha ridspö på honom, men det behövdes verkligen inte, det enda jag behövde göra för att han skulle komma fram i trav var en diskret skänkling. Idag tränade vi på samma gamla vanliga övning som alltid, att vända upp från A och gå ut varannan till höger varannan till vänster vid C, det skötte "Cawa" väldigt bra, det var som om han var programerad till att gå ut åt motsatt håll som ponnyn framför :) Sedan när jag hade ridit åt jag lunch på stallcaféet (och åt två toast som vanligt) sedan stannade jag kvar i stallet för att se när min kusin som har börjat rida igen rider (egentligen har båda mina kusiner börjat rida men den ena kunde inte komma idag för hon skulle plugga till något prov) innan hennes lektion hängde jag lite i stallet och hjälpte till, bla. med att tvätta ur vattenkopparna som efter någon vecka utan att ha blivit tvättade geggat igen. Jag tvättade bara ur "Bisses" (Piecenics), men det var nog! Den var jättegeggig, full av dregel, gammalt foder och lite torv också.


Jag och Cawat efter min ridlektion, min mamma fotade (den 10/4-10)

LITE SNABBFAKTA OM CAWAT:
(så du vet ett något om ponnyn jag nyss skrev om)

Riktigt namn: Cawat II

Född: 11/6 1990

Import: Ingen, han är i Sverige (typ den enda ponnyn på M.R.S som är det)

Ras: Svensk Ridponny? Korsning "Russ"/Welsh? (jag vet ej, men något av de två är det)

Härstamning: E: Cavallo Bolero RW35 U: Anjola UE: Eklunds Anjo RW30

Färg: Stickelhårig fux

Mankhöjd: 133cm? ( vet ej exakt men mellan 130,1-140,0cm i alla fall)

Ja det var lite snabbfakta om "Cawa" det, obs! Jag skrev inget om hans smeknamn för han har så otroligt många, men jag brukar från pch med nu kalla honom "Cawa".

Det var min lördag det, hoppas du också haft en rolig dag och ett riktigt skönt påsklov.

Kommentarer
Postat av: ........

vem fan bryr sig om en jävla häst som du skriver om.

2010-04-13 @ 18:42:50
Postat av: a...

ehhh dom som ÄLSKAR hästar kanske....?!?!?!? tänk lite -.-

2010-04-14 @ 16:00:11
Postat av: natalie (;

hallå, om du inte gillar vad hon skriver så läs fan inte bloggen din lilla polska skit.

2010-05-22 @ 18:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0