13/5-10, familjedag på MRS och en häst som ville smaka hamburgare och cola :)

Idag var det familjedag på MRS, det var jätteroligt. Man tittade på stafetter, maskeradhoppning och sketcher, superroligt. Om vi ska börja med maskeradhoppningen, så var det några ryttare och deras favvoponnyer som hoppade, var jätteroligt att titta på för alla var så duktiga. Efter det hade min ridlärare och en annan ridlärare gjort en sketch som dem spelade upp, dem var så roligt. Dem låtsades att dem var M1:or som skulle försöka rida :) Sedan var det Hurry Shurry, stafett, det var några lag som tävlade mot varandra i olika grenar, bla. att galoppera fram till ett hinder, göra flygande avsittning, krypa under hindret, göra flygande uppsittning och sedan galoppera långsidan ner, runda en kona, hoppa över hindret och galoppera allt vad man kunde tillbaka. Hästarna dem använde var Cia och Bea, så det gick hett till :) Men när en tjej i det ena laget skulle göra denna stafettgren med Cia galopperade hon först ut ur ridhuset med världens fart, ut i vegetationen, in igen, över hindret och släppte av tjejen på mållinjen :)  Sedan allra sist hade dem "hästridning" för dem som redan kunde rida och jag red "Suzuki", hon var verkligen snäll, mot alla odds. Hon var också lagom hög också, jag fick prova att göra en skänkelvikning i skritt, vilket gick ganska bra, för att vara första gången :) Angående rubriken, när jag åt lunch stod jag vid gamla paddocken (nu en hage) och då var det en häst som försökte att ta en tugga på min hamburgare och ta en slurk av min cola :)


Jag och Suzuki, den 13 maj, mamma tog kort med min mobil, därav kvaliten.

Lite snabbt om Suzuki:

Riktigt namn: Quercia van de Goudblomme

Vardags namn: Suzuki

Smeknamn: zezzan

Född: 23 Maj 1993

Import: Holland

Ras: Selle francais (Franskt halvblod)

Härstamning: E: Boy de la Barre II   U: Pagode II  UE: Jiloi

Färg: Fux

Mankhöjd: Vågar jag inte riktigt uttala mig om för jag tänkte inte på det, men typ 158-160cm

Övrigt: Brukar anses så farlig att hon har en röd varningslapp på boxdörren
och ja, jag skulle nog kunna rida henne normalt sett också? Eller vad säger ni hästtokar? Jag skulle väl kunna rida en häst på ungefär 160cm, jag är ju i alla fall lagom stor på henne.




Kommentarer
Postat av: natalie (;

du kan ju inte rida henne i vår grupp liksom, för då skulle du behöva ledare JÄMT På henne , och isåf borde jag typ ha matisse elr posh xd.

Posh skulle sitta perfekt på mig.

2010-05-22 @ 13:46:23
Postat av: Emma

Du är ju inte så stor så de e lika bra å vänta med storhäst! och hon e nog större än bara 160cm!

2010-06-21 @ 17:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0