Ridningen so far

Till att börja med: Två veckor före ridningen startade fick jag reda på att jag skulle börja i 14.00 gruppen på söndagar :D 

Nu ska jag berätta om de första två gångerna! :D
 
Första gången 19/8 hade jag Jakuie lilla sega herren...
 
Vi red på Platån, och jobbade med ställning i skritt och trav och sidvärts som uppvärmning. Ett ord, det gick S-E-G-T!! Jag kunde i huvudtaget inte ställa honom, inte göra sidvärts, knappt öka skritten eller något. När vi skulle skritta och trava på volterna så började han bara streta och dra sig in mot mitten -.-' Och tillslut fick jag knappt ut honom heller, och inte ens att använda ridspöet hjälpte :O
Men alla lektioner kan inte vara de bästa..
 
Andra gången 26/8 hade jag älskade Flash för första gången på typ 1 ½ år! :D :D :D 
 
Vi red i ridhuset eftersom det var rent utsagt skitväder ute. 
Lektionen gick super duper jättebra :D :D :D
Vi gjorde typ samma saker som föregående vecka, men jobbade lite mer på volterna. Då red vi sidvärts på den öppna delen av volten och gjorde galoppfattningar eller travade under nedsittning på den slutna delen. Han var väldigt alert på mina förhållningar och skötte sig exemplariskt! :D Jag har dessutom aldrig fått honom att gå i så snygga sidvärts *så stolt över mig själv, hehe*
Hoppas den här trenden håller i sig! :D
 
Sitter som sagt vid fel dator så har inga bilder...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0