Ridningen september 2012

Ursäkta utebliven bloggning, men jag har så mycket annat.
Nu i september har jag hoppat och haft markarbete på Flash, markarbetet gick ok, han blev bara lite stark i mellanåt, men ingen fara med det. I hoppningen slet han tyglarna ur händerna på mig ett flertal gånger, vilket inte var så bra :( I mellan hade jag Nodi en gång på ett dressyrhäst. Jag tycker han verkar vara en rätt bra häst, ganska tung att rida, och inte mycket till framåtbjudning, och slet tyglarna ur händerna på mig gjorde han hela tiden också :( Sen hade vi teori en gång, longering med O'boy, Baltimore och Roger. Jag gjorde då i ordning Roger, och stod och höll i honom medan våran ridlärare förklarade. Sen gick hon igenom gångarternas rörelsemönster, och tillsist fick vi longera en och en, medan de övriga fick leda de övriga två hästarna vid hand. Dock hann inte alla longera, däribland jag.
Idag red jag Vally för första gången! :D Han var en liiite seg precis i början och slutet, men i övrigt tyckte jag han var riktigt bra! Vi arbetade på 8 volter på framridningsbanorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0